Ura! Cosânzeana este unul din câștigătorii grantului Unicredit/Nesst “Puterea afacerilor sociale”

08 Jun 2018  |  Despre Cosânzeana
Ura! Cosânzeana este unul din câștigătorii grantului Unicredit/Nesst “Puterea afacerilor sociale”

Foto: Irina Sorescu (MamaPan), Adriana Formenti (Curtea culorilor), Livia Aninosanu (MamaPan) și Laura Leonte (Cosânzeana)

Fundația NESsT România, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Services, anunță câștigătorii competiţiei „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”.

Cei trei câștigători ai unor granturi în valoare de 15.000 de euro fiecare sunt Asociația Curtea Culorilor, Brutăria MamaPan și Cosânzeana. În plus, Brutăria MamaPan a primit un premiu suplimentar de 5.000 de euro, în cadrul inițiativei „Your Choice, Your Project”, prin care angajații grupului UniCredit au votat afacerea socială favorită.

Asociația Curtea Culorilor - un atelier de brânzeturi care produce 11 sortimente diferite, după rețete italiene. Scopul asociației este de a oferi o locuință, formare umană, culturală și profesională unor tinere fără familie. De la înființare, au beneficiat de activitatea socială a organizației un număr de aproximativ 200 persoane – organizația a dezvoltat și un cabinet medical social, organizează tabere de vară pentru copii și vizite educaționale la atelierul de brânzeturi.

Pentru următorii 5 ani, asociația și-a propus creșterea numărului de beneficiari susținuți și implicați în activitatea atelierului de brânzeturi și dezvoltarea afacerii și implicit creșterea producției și a vânzărilor prin achiziționarea unui food-truck mobil, care va fi finanțat parțial prin intermediului grantului câștigat în această competiție de afaceri sociale.

Brutăria MamaPan – o brutărie care produce pâine cu maia și patiserie artizanală sănătoase (fără drojdie industrială, din făină neaditivată, fără conservanți, aditivi, potențiatori de gust), precum și pâine și patiserie adaptată unor diete speciale (dietă fără gluten, dietă fără zahăr). Afacerea oferă calificare și locuri de muncă pentru femei din grupuri vulnerabile economic și socio-profesional, mame care își cresc singure copiii, femei aparținând etniei rome, care nu au avut acces la educație sau au abandonat timpuriu școala și care se află în situații de viață dificile. 14 mame singure au beneficiat de un curs gratuit de calificare în meseria de brutar, obținând o diplomă autorizată, iar 15 femei mame singure/mame cu mai mult de doi copii au fost angajate în cadrul brutăriei, de la înființare și până în prezent.

Organizația și-a propus pe termen mediu să stabilizeze și să crească afacerea socială, prin îmbunătățirea condițiilor de lucru, eficientizarea producției, creșterea vânzărilor și optimizarea costurilor. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat, au nevoie de resurse pentru relocare și deschiderea unui punct de vânzare propriu în același spațiu cu unitatea de producție, achiziționarea echipamentelor necesare (cuptor pentru patiserie, feliator, cameră frigorifică) și angajarea unor oameni pe vânzări.

Cosânzeana - o afacere socială care produce seturi creative de cusut pe lemn și obiecte decorative cusute manual pe lemn. Misiunea organizației este de a-i inspira pe oamenii de la oraș să păstreze obiceiul cusutului și, în același timp, să creeze locuri de muncă demne la sat, în special pentru mamele șomere de lungă durată. De la înființare, Cosânzeana a avut doi angajați permanenți din categoria vulnerabilă menționată, iar în sezon au avut un angajat temporar și 15 colaboratori formați în decursul a 18 luni.

Strategia de creștere a afacerii include deschiderea unui punct de lucru în București, prin închirierea sau achiziționarea unui sediu, derularea unor noi campanii de vânzări, lansarea unor noi colecții, respectiv angajarea a încă două persoane.

Pe lângă granturile primite, cele trei afaceri sociale vor beneficia și de sprijin de tip incubare de afaceri și mentorat de la specialiști din cadrul NESsT și UniCredit, timp de 1 an.

Girolamo Antonucci, Branch Manager al UniCredit Services România, spune că „angajații grupului au fost încântați să contribuie și în acest an la selectarea afacerii câștigătoare a premiului suplimentar de 5.000 de euro prin inițiativa "Your Choice, Your Project". Peste 340 de persoane din grup s-au implicat în procesul de selecție și ne-au demonstrat încă o dată că aceste cauze sociale îi motivează și pe ei să acționeze.”

În program s-au înscris 27 de afaceri sociale, înființate și conduse de ONG-uri (asociații, fundații), cooperative sau diferite tipuri de entități comerciale (PFA, SRL, II) care urmăresc rezolvarea unei probleme sociale.

Mai multe informaţii despre program puteți găsi la adresa: https://www.nesst.org/programul-nesst-unicredit