Povestea unui proiect de suflet [interviu]
21 May 2018 | Despre CosânzeanaÎn luna februarie Inima Copiilor a lansat o campanie de strâgere de fonduri pentru misiuni medicale de chirurgie pediatrică. Cu mare bucurie, Cosânzeana este partener în această campanie. Împreună am creat un kit de cusut inimi pe care oricine dorește să contribuie îl poate cumpăra de pe www.inimicusute.ro
După câteva luni de campanie și peste 6000 de kituri vândute, am primit din senin un nou motiv de bucurie: un filmuleț de promovare a proiectului făcut cadou de soții Ioana și Ștefan Lungociu.
Am ținut neapărat să aflăm povestea acestui gest frumos și să îi cunoaștem pe cei 2.
In primul rand cateva randuri despre voi:
Stefan: Salut. Eu sunt Stefan Lungociu, om de radio si videograf. Voice-over si vizionar. STAFE Videography e chintesenta celor mai reusite video-uri create de mine pana acum. Sunt filme cu evenimente sportive unice in Romania, dar si filme artistice cu peisaje din Fundata, o zona montana care ma inspira zi de zi sau din alte tari pe care le-am vizitat. Tot acolo gasiti si clip-uri de promovare si prezentare a diverse servicii sau produse. STAFE e ceea ce stiu sa fac cel mai bine si o fac cu mare placere.
Ioana: Ioana Lungociu, mama. Si cu asta am spus tot. Ei bine, nu chiar tot, dar asta ma descrie total acum. Sunt mama lui Luca si mama de Marianne’s. Marianne’s este un gingas tribut adus mamei mele, un magazin on-line prin care promovez co-sleepingul, dormitul cu bebelusul, un concept natural si firesc. Pe scurt, creez impreuna cu doi oameni magici din viata mea, tot felul de accesorii utile atat bebelusilor, cat si parintilor. In cealalta viata am fost specialist PR si jurnalist, copywriter si actor in diverse spoturi si campanii TV din Romania si dinafara.
Cum v-ati gandit sa faceti filmuletul?
Ioana: Adesea zic ca el este art-ul meu si eu copywriter-ul lui, dar de multe ori el vine cu idei mai bune decat mine. Ne completam unul pe celalalt. Am vorbit cu cineva de la Inima Copiilor initial pentru un alt gen de colaborare si apoi s-a nascut cumva firesc dorinta asta in noi, de a face ceva pentru copiii acestia.
Stefan: Ioana mi-a spus ce inseamna Inima Copiilor si mi-a vorbit despre campania lor, Inimi Cusute si imediat m-am dus cu gandul spre film. E adevarat, nu l-am vizualizat din prima, dar cand am simtit ca am scenariul. I l-am povestit si ne-am apucat de filmat.
Cat timp a durat de cand v-a venit ideea pana la final?
Ioana: Aproximativ o luna, o luna si ceva cred. Nu reuseam sa vin cu o idee care sa aiba impact si sa il faca pe om sa actioneze, sa cumpere inimile de cusut. Asa cum va ziceam…Stefan a venit pana la urma cu scenariul. Eu doar am adaugat cateva idei pentru cadrele de final, din natura si am conceput textul. Vocea e tot a lui Stefan.
Stefan: Da, cam o luna. Ne-am organizat mai greu, sa zicem.
Daca puteti detalia putin conceptul
Ioana: Il las pe Stefan.
Stefan: Am pornit de la inima din lemn creata de Cosanzeana si am zis sa ma duc pe firul brosei, inapoi. Am rescris, apoi, povestea. Mi-am dat seama ca am mai multe elemente de legat – copii, viata, mediul lor inconjurator si elementul cheie, kit-ul care trebuie cumparat pentru a ajuta. Am vrut poveste, care sa curga, sa fie sugerata, dar si usor inteleasa.
Care a fost lucrul cel mai greu din proces?
Ioana: Cel mai greu? Sa avem o idee faina. :)) Cand mi-a povestit Stefan ce vrea sa faca cu firul rosu am zis…uaaaau, asta e.
Stefan: Nu imi vine in minte niciunul. Am lucrat cu drag si relaxare.
Care a fost lucrul cel mai placut?
Ioana: Sa fim implicati noi trei, familie, intr-un proiect liber. Tot procesul creatiei a curs cu bucurie, insa Luca a fost o surpriza deosebit de placuta. Ne-a ajutat mult, am tras o singura dubla pentru scena de inceput din Piata Sfatului. )
Stefan: Ca am putut darui ceva pentru acesti copii.